Stöckhölm :)

Som vanligt var det längesedan som jag skrev något.. Men det var väl det samma, å jag tänker inte försöka berätta allt som har hänt under den tiden.. Jag lever i nuet, å i nuet så bor jag i Stockholm tillsammans med Anna-Zara. Vi båda har börjat plugga på Stockholms universitet, jag inom astronomi och hon juridik. För precis en vecka sedan träffade jag min "klass" för första gången. Vi är väl ungefär 50-60 fysiker så det e ju inte alls samma som den skolan man e van vid. Å det e inte lektioner längre utan det e föreläsningar, allt går mycket snabbare å det gäller att veta hur man ska anteckna. Jag har då inte lärt mig än å det kommer nog ta ett tag. Det underliga är att jag bara har 1,5 timmes föreläsning varje dag och thats it. Det innebär ju att man måste plugga en massa själv hemma, men för tillfället har jag ingen aning om vad jag ska plugga på :S :P Har iofs inte köpt alla böcker än heller så. Det är så mycket nytt, bo i Stockholm, dela en liten etta med AZ, tre olika skolområden som jag ska röra mig i, terminsavgift hit å pendeltåg dit. Det är mycket som ska in i lilla Mimmis skalle nu kan jag be att få tala om. Men det känns bra iaf, spännande att ta ett helt nytt kliv i livet! Känner att jag växer lite varje dag :P


Idag har vi iaf kikat på en större lägenhet, en tvåa i samma hus fast vindsvåningen :) Den e halvt möblerad kan man säga, skitsnyggt renoverad och fin! Jag trivdes jättebra så fort jag klev innanför dörren, det finns både tvätt- och diskmaskin, å det måste jag då säga är ett stort plus. Vi har bestämt oss för att vi vill ha den, så imorgon ska jag ringa till han som vill hyra ut den så att vi kan bestämma när vi kan skriva kontrakt m.m.. Det känns toppen!
Idag har jag och AZ även betalat vår termin/kårräkning å fixat SL-terminskortet, det börjar gälla 1 sept, det ska bli riktigt skönt. Det e dyrt att betala för varje gång som man åker med en såndär remsa.

Imorgon har jag matematik (det är det ända jag kommer ha hela första terminen :P), sedan kanske jag ska träffa Anna-Mia. Får se om hon orkar stanna kvar i city å vänta på mig. Ska skriva ett mess till henne när jag går upp imorron.

Jaja, det  e väl så det ser ut nu. Det e dags att sova för mig, å datorn låter så mycket å jag vill inte störa AZ nå mer. Men jag kommer fortsätta skriva här nu, så vi hörs.


Ha det bra alla fina människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0