Lille Max!!

I fredagsnatt, ÄNTLIGEN ,blev jag moster :) Hihi.. Efter ytterligare en hel dags kämpande lyckades den lilla pojken som levt i Jessicas mage i knappt nio månader komma ut :) 02.02 natten mot lördag föddes MAX Claes Johnny OLSSON, han vägde 2780 gram och var 48 cm lång. En mycket liten krabat som jag inte kunnat träffa än, i och med att jag är i Tänndalen..

image10
Två mycket glada men utmattade föräldrar.. De är en så otroligt söt familj!!!!

På tal om Tänndalen.. I fredags vid sisådär ett-tiden drog jag och Anna oss mot ett okänt kapitel i våra liv.. Vi begav oss mot Tänndalen.. Bilresan gick bra, Anna körde hela vägen :P Jag var DJ, hihi :) Vi fick ett trevligt välkomande av grabbarna som vi ska arbeta med i vinter, Johannes, Kim, Niclas och Kristoffer! Riktigt trevligt gäng!! Fick lite mat och så.. Vi satt kvar på restaurangen rätt länge å drack lite granna.. Sedan drog vi in till Funäsdalen och gick på en pub där.. Det var trevligt.. Det hela slutade med att vi alla slaggade hemma hos Kim och Johannes.. Oj, glömde säga att även Tobbe var med denna kväll, han kommer att jobba här lite då och då i vinter, även han är en störtskön snubbe! (Mitt i vårat festande inne i Kims och Johannes lägenhet, fick jag ett sms där Jessica och Magnus berättade att de fött sitt älskade och efterlängtade barn :) Jag grinade av glädje! Så otroligt glad jag blev, har aldrig känt den sortens glädje förr :D )

Igår var man lite halvseg, det var ingen av oss som hade sovit så länge, speciellt inte jag och Anna eftersom att vi delat på en liten soffa.. Men vi skulle iaf inte jobba :PP hehe.. När de andra jobbade gick vi in till vår lägenhet, oj jag har ju inte berättat om den :P Haha.. Ok, just nu bor jag och Anna i en stor lägenhet för oss själva, det är en 4:a, vi har två badrum, bastu, stort vardagsrum/kök, tre sovrum och balkong :) Hur lyxigt är inte det på en skala. Vi bor här gratis :) Haha.. Tror ni att vi höll på att dö när vi gick in hit eller :P
Iaf så kikade vi på film och tog det lungt. Senare på kvällen arbetade även jag och Anna, det var ett gäng som kom å åt och drack. Det var kul att känna på hur det kan vara lite granna, fast vi fick mycket hjälp av både Johannes och Kim. Skönt att ha dem som en backup :) När vi var klar gick vi "hem" vilket är tio meter från entren och två trappor upp :P hehe.. Satte igång en film men båda somnade efter ca 15 minuter.. Vaknade sedan mitt i natten å gick till våra sängar.. Så skönt!!!

Idag sov vi rätt länge, vi vaknade av att Johannes ville ha hjälp på restaurangen så då var det bara att kliva upp minsan :P Idag har vi även lagt upp hur det ungefär kommer att se ut de närmaste veckorna och i vinter.. Just nu jobbar ju inte jag och Anna så mycket, men efter nästa helg ser det ut att kunna sätta igång. Nu är vi här för att lära oss och sätta allt i ordning så som vi vill ha det.. Vi har även beställt de kläder vi kommer arbeta i, jag tror att det kan bli riktigt snyggt :) Med lite variation också, så att vi har olika på luncherna och middagarna :) Me like a lot!
Vi har umgåtts lite med grabbarna, pluggat in vår meny å så.. Imorron ska vi proväta alla rätterna å se vilka drycker som passar till å så.. Det ska bli riktigt skojj! Efter detta ska vi avsluta kvällen med att åka pulka :) Kanske även basta, man får se vad som sker :)

Det är riktigt kallt här nu, vår bil ser inte så mysig ut om man säger så.. Å snökanonerna kör för fullt.. Det är verkligen vinter!! Imorron tänker jag och Anna ta en låååång promenad, å sedan tänkte vi försöka träna lite. Å sedan ska vi till restaurangen å fixa å trixa lite.. Det känns bra.. Näe nu ska jag sluta skriva, är trött å ska kika på film istället :P

Ha det bra allihopa!!!!



Pussar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0