2 veckors semester!

Hej hej!
 
Tänkte ta å berätta om mina veckor uppe i Norrland nu samt lägga ut lite bilder därifrån. Första vändan gjorde jag i anslutning till bröllopet. Jag åkte upp på måndagen och var där i en vecka. Bröllopet var på lördagen så donade med en massa sånt alla dagar innan dess. Iaf så hjälpte Max och Fabian till att fixa med kåtorna där bröllopsmiddagen skulle vara :)
 
Sötnosarna som vill hjälpa till :)
 
Men andra vändan gjorde jag drygt en månad senare då jag hade 2 veckors skön semester. 2 veckor helt utan jobb, skola och fotboll! Så välbehövligt! Den spenderades mestadels i Gnarp hos Jessica och Rikard. Men i och med att de har två underbara söner hemma innbar det tidiga morgnar..
 
Morgonmyser med Max och Fabian <3
 
Men inte gjorde det mig något. Jag älskar att få umgås med dem och gör det så mycket som möjligt! Till middagar, när barnen hade somnat, snodde vi oftast ihop något enkelt men otroligt gott. Det är extra lätt att kunna göra det när man har Berggården (en restaurang) på andra sidan gården, jag menar om det skulle saknas något eller så :P
 
Typiskt kvällsmat för mig, Jessica och Rikard :) Göttans!
 
Båda tisdagarna som jag var där uppe åkte jag såklart in på Sigge Hill :) Den första tisdagen åkte jag och Mia in till Hudik och satt utanför Lisas stuga. Där snackade vi å drack gott. Allt eftersom kom det fler och fler folk och till slut kom även Lisa efter jobbet :)
 
Smygdricker i bussen in, som på den gamla goda tiden ;)

När klockan närmade sig 20.00 gick jag och Mia till Texas där Hanna satt och väntade på oss. Vi käkade som vanligt ytterst gott och hade det väldigt trevligt :)
 
Mina snygga vänner inne på Texas!

När vi käkat färdigt återvände vi hem till Lisa där det var fulla stugan med folk. Skoj att träffa på folk jag inte träffat på väldigt länge! När det blev dags drog vi till Sigge Hill och hade en väldigt rolig kväll!
 
Jag har även haft en hel del tur med vädret, till skillnad från många andra, i sommar :) Så flera dagar har jag varit nere i Sörfjärden och solat och badat! Så underbart! Som jag älskar havet!!
 
En riktigt fin dag nere i Sörfjärden, Lortvarpet..!

Jag, Jessica och barnen åkte upp till pappa i Hoting för ett dygn. Där var även Antonia redan eftersom hon har jobbat hos honom i sommar. Bilresan dit går ganska så smidigt, men varje gång, alltså verkligen varje gång, jag/vi åker dit så känns det som om att man åkt fel. Haha! Så jag och Jessica var återigen helt säkra på det, men så visade det sig att vi åkt rätt hela tiden. Skönt det iaf, för när man åker fel sådär i Norrland och inte inser det på en gång handar det alltså om minst 5 mils omväg :P
 
LillFabbe käkar hamburgare i bilen :P

I Hoting hade vi det mysigt. Vi åt gott, skrattade, lekte, myste och hade det allmänt trevligt. Pappsen tog som vanligt med oss på en tur. Denna gång blev det till Beppe Volgers gård där hans dotter har visning av hans hus och verk. Ganska intressant :)
 
Antonia myser med Fabian som är nyvaken :)
 

Pappa busar med Max som vanligt :P

Det får vara allt för denna gång. Men det kommer minst ett till inlägg om mina två veckor där uppe :) Ha det fint alla så länge så hörs vi snart igen!
Jag avslutar med en bild på Max som har en "godismun" i munnen och ser bara allmänt rolig ut :P
 
Snygga låtsaständer :)

Som sagt, vi hörs nåt!
PussPuss!
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Mysig kväll på Texas! Vi hamnar alltid på Texas när flera av oss ska gå ut samtidigt! Har du tänkt på det? :) PUSS <3

Svar: Ja väldigt mysig :) Javisst har jag tänkt på det och jag älskar att det alltid blir så, love that place :) <3
MimmiCaroline

2012-09-03 @ 13:11:30
URL: http://mialundholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0